رامین جهان پور

نویسنده و روزنامه نگار

رامین جهان پور

نویسنده و روزنامه نگار

رامین جهان پور

عباس یمینی شریف

شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴ ب.ظ


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) هوشنگ مرادی کرمانی به مناسبت 28 آذر سالروز درگذشت عباس یمینی شریف، گفت: نقش عباس یمینی شریف درباره کتاب کودک و آنچه کودکان میتوانند بیاموزند نقش آفرینش و خلق یک مسیر و راه نو بوده است. او توجه جدی به کتاب کودک داشت و به کتاب کودک بیش از هرچیزی اهمیت میداد.

وی درباره شیوه آشنایی اش با یمینی شریف افزود: در کرمان بود که با عباس یمینی شریف آشنا شدم . بزرگترین خدمتی که عباس یمینی شریف به آدم
‏هایی مثل من کرد این بود که سادگی ، صفا و مهر و عاطفه را از طریق واژههایی بسیار ساده ، جملههای خیلی ساده و در عین حال شیرین به ما یاد داد. بعدها هم که در کتابهای درسی نوشتههای او را خواندیم. این گذشت تا من آمدم به تهران و به شورای کتاب کودک رفتم. من خیلی دلم میخواست با عباس یمینی شریف از نزدیک آشنا شوم که همین طور هم شد و ما در شورای کتاب خیلی با هم اخت شدیم. خیلی خوب همدیگر را پیدا کردیم. یک رابطۀ عاطفی بین ما برقرار شد.

این نویسنده کودک ونوجوان یادآور شد: عباس یمینی شریف شورای کتاب کودک را در موارد بسیار یاری کرد و می
شود گفت نجات داد. چیز دیگری که خاطرم هست فرهنگنامه کودکان و نوجوانان بود که من یادم هست ما در جلسات متعدد با احمد بیرشک و خانم انصاری و خانم توران میرهادی و استاد یمینی شریف و دیگران داشتیم و به این مسئله فکر میکردیم که چطور میتوانیم فرهنگنامه کودکان و نوجوانان دربیاوریم. و در این کار نیز عباس یمینی شریف و همین طور خانم توران میرهادی بخشی از هزینه را تأمین کردند.

 

  • ---

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی